SoCentral utvikler likeverdige partnerskap med kommuner, næringsliv og innbyggere som vil utvikle et mer bærekraftig samfunn. Vil du bli en del av teamet vårt?

Vi ble startet av tre gründere i 2012, og er et ideelt aksjeselskap hvor alt av overskudd brukes til videreutvikling. I dag er vi en liten bedrift med 8 heltidsansatte og 2 deltidsansatte, men med et stort miljø og nettverk rundt oss. Vi driver en inkubator med over 200 medlemmer på Sentralen i Oslo, og utvikler og leder prosjekter og samarbeid for å nå bærekraftsmålene. Eksempler på hvordan vi jobber finner du f. eks på www.paadriv.no eller www.inkluderingsdagene.no

Hvordan jobber vi?
Store samfunnsutfordringer krever at vi jobber på nye måter. Hos SoCentral forventer vi mye av oss selv og hverandre, og er opptatt av å ha tid til alt livet har å tilby. Som vår kollega i SoCentral vil du ha stor frihet til å løse dine ansvarsområder på den måten som passer deg best. Samtidig forventer vi at du tar ansvar og innbyr til tillit. Det er ikke et strengt hierarki eller avdelinger i SoCentral, men vi har alle tydelige ansvarsområder. Du vil derfor måtte forholde deg til mange “ledere”.  

SoCentral eksperimenterer med løsninger på viktige samfunnsutfordringer. Det er derfor uunngåelig at vi ikke alltid får til det vi ønsker. Det er ok. Det er faktisk helt nødvendig. For vi vet at vi lærer vel så mye av det som vi ikke får til, så lenge vi greier å dele åpent og spørre om hjelp når vi trenger det. Hos oss må du derfor være åpen for og villig til å dele halvferdige tanker og idéer fortløpende. SoCentral er kunnskapsdrevet og vi er avhengig av at ny kunnskap deles både internt og eksternt. Vi oppfordrer deg til å lese mer om hvordan vi jobber i den åpne personalhåndboka vår.

Hva ser vi etter?
Vi får stadig mer å gjøre, og flere prosjekter og initiativ å administrere. Nå ser vi etter en ny kollega som kan koordinere den daglige driften vår, og gjennomføre oppgaver innen administrasjon og økonomi i både driften av vår samfunnsinkubator og i prosjektene vi driver. Vi ser etter den personen som best kan utfylle teamet vårt, og det er viktig for oss at alle skal kunne føle seg hjemme og inkludert i arbeidsmiljøet vårt, uansett hva slags bakgrunn de har.

Vi er ivrige brukere av Google verktøy, Slack, Zoom, Harvest og PoweOffice, og prøver ofte ut nye verktøy som kan gjøre oss mer effektive.

De viktigste arbeidsoppgavene dine vil være

  • Administrasjon og oppfølging av våre fysiske og digitale arenaer – f. eks oppfølging av nye og eksisterende medlemmer
  • Koordinere arrangementer og omvisninger i lokalene våre
  • Administrasjon og økonomi for SoCentral sin drift og prosjekter, f. eks håndtering av kontrakter, rapporter og regnskap
  • Dokumentasjon og statistikk for prosjekter våre, til bruk i kunnskapsbase, rapportering og kommunikasjon

Ønskede kvalifikasjoner og erfaringer

  • Erfaring fra og/eller utdanning i økonomisk og administrativt arbeid
  • Erfaring fra og/eller utdanning i prosjektadministrasjon og rapportering 
  • Svært god digital forståelse
  • Gode norsk- og engelskkunnskaper, både muntlig og skriftlig

Personlig egenskaper 

  • Strukturert og med god ordenssans
  • Serviceinnstilt og kundeorientert
  • Initiativrik og selvstendig
  • Samfunnsengasjert

Vi tilbyr

  • En fast 100 % stilling i et unikt arbeidsmiljø
  • Muligheten til å være med å forme et selskap i vekst som utelukkende jobber med samfunnsnyttige prosjekter
  • Mulighet for å bli partner og medeier i selskapet
  • Arbeidsplass på Sentralen i Øvre Slottsgate 3, Oslo
  • Lønn og øvrige betingelser etter avtale

Søknadsfrist
Søknadsfrist: 16.oktober, 2020
Søknad og CV sendes på e-post til Thomas Evensen, thomas.evensen@socentral.no
Har du spørsmål ? Ta kontakt med daglig leder Thomas Berman på thomas@socentral.no eller 907 87 982‬.